شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
سرخط خبرها

ستایشی: «طوفان الاقصی» تحقق وعده الهی است | دادگاه مهاجم سفارت آذربایجان هنوز برگزار نشده‌است

  • کد خبر: ۱۸۸۰۴۷
  • ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
ستایشی: «طوفان الاقصی» تحقق وعده الهی است | دادگاه مهاجم سفارت آذربایجان هنوز برگزار نشده‌است
سخنگوی قوه قضائیه گفت: عملیات موفق «طوفان الاقصی» علیه رژیم بی ریشه و از درون پوسیده صهیونیستی حاکی از آن است که وعده الهی تخلف‌ناپذیر است و این عملیات بار دیگر سست بودن پایه‌های پوشالی رژیم منحوس صهیونیستی را نمایان کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، مسعود ستایشی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اشاره به اجرای موفق عملیات طوفان الاقصی به دست توانمند رزمندگان مقاومت فلسطین و حماس قهرمان اظهار داشت: قوه قضاییه تبریک جانانه به ملت فلسطین و همه ملت‌های تحت ظلم رژیم منحوس را در پی اجرای این عملیات موفق تبریک می‌گوید.

وی ادامه داد: رژیم منحوس و پوشالی و تا بن دندان مسلح صهیونیستی بیش از هفت دهه در سایه حمایت دولت‌های غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با اشغالگری، تجاوز و تعدی، خشونت تمام عیار به قتل زنان و کودکان و جوانان و مردان فلسطینی اقدام کرده و با غارت و شکنجه یک ملت مظلوم، اجازه دفاع مشروع را از آن‌ها سلب کرده است در حالی که در عملیات اخیر شکست سختی را از نیرو‌های مقاومت متحمل شد.

ستایشی افزود: آنان که پیش از این سودای اشغال نیل تا فرات را در سر می‌پروراند، امروز با همت و غیرت جوانان مقاومت فلسطین تنها در چند ساعت عاجزانه و ذلیلانه غافلگیر شدند.

سخنگوی قوه قضاییه اضافه کرد: امروز مقاومت فلسطین نشان داد در دفاع از قدس و عزت و آبروی جهان اسلام خود زمین مبارزه را تعیین می‌کند و قوه قضاییه ضمن تبریک به امت فلسطین با همه خانواده شهدای فلسطینی به ویژه شهدای اخیر ابراز همدردی کرده و معتقد است بی‌شک درخت مقاومت تنومندتر خواهد شد.

وی خطاب به حامیان رژیم منحوس صهیونیستی گفت: جای بسی نگرانی است که این مجامع به اصطلاح حامی حقوق بشر با چشم بستن، سکوت مرگبار کرده‌اند و با اشک تمساح ریختن از تروریسم خون‌آشام دفاع می‌کنند.

ستایشی تصریح کرد: ژست مظلوم نمایی صهیونیست‌های بی‌آبرو از جمله مضحکه‌های جهان امروز است؛ کسانی که همواره راهبرد مشت آهنین و خونبار را پیگیری کرده‌اند. رژیم منحوس صهیونیستی که وجودش مایه شرم و ناامنی و فساد در همه عالم شده است امروز با عملیات طوفانی فلسطینی‌ها زمین‌گیر شد.

وی افزود: عملیات موفق طوفان الاقصی برای آزادسازی بساط این رژیم بی ریشه و از درون پوسیده حاکی از آن است که وعده الهی تخلف‌ناپذیر است و اجرای این عملیات بار دیگر سست بودن پایه‌های پوشالی رژیم نحس صهیونیستی را نمایان کرد.

ستایشی گفت: آرمان قدس و رهایی آن از چنگال اشغالگران زنده است و نسل جدید و نوشکفته فلسطینی بیش از گذشته راه مقاومت و ایستادگی را زنده نگه داشته و قدس شریف به زودی به جهان اسلام بازخواهد گشت و سرانجام مسجدالاقصی آزاد خواهد شد.

دادگاه مهاجم سفارت جمهوری آذربایجان هنوز برگزار نشده است

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه این نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده عامل حمله به سفارت جمهوری آذربایجان گفت: پرونده این شخص مهاجم به سفارت جمهوری آذربایجان که منجر به قتل عمدی کارمند این سفارتخانه شد، به دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شده است و در اجرای مقررات آیین دادرسی کیفری، پرونده در مرحله تشریفات رسیدگی است و هنوز دادگاهی تشکیل نشده است که رأی آن صادر شده باشد.

ستایشی تاکید کرد: دادگاه و رسیدگی‌های قانونی باید انجام شود تا منجر به صدور حکم دادگاه شود.

مجازات رد مال پرونده پاسارگاد نسیم در مرحله اجراست

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره پرونده کثیرالشاکی پاسارگاد نسیم گفت: محکوم این پرونده کلاهبرداری برای مدت بیش از دو سال به دلیل حبس بدل از جزای نقدی در زندان به‌سر می‌برد و اکنون نیز در بازداشگاه تهران بزرگ است و مجازات رد مال دارد که در مرحله اجرا است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در پرونده فرزندان حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، ابهامات درباره شخص معاون اول قوه قضاییه برطرف شده است، گفت: همانطور که قبلاً اعلام شد فقط دو فرزند ایشان در پرونده مطرح هستند و پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی است و به محض اینکه در انطباق مقررات، اقتضای اطلاع‌رسانی وجود داشته باشد در این زمینه اطلاع‌رسانی خواهد شد.

آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین و پیگیری احتکار خودرو

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده آتش‌سوزی در زندان اوین گفت: کیفرخواست قانونی برای ۴۰ نفر از متهمان این پرونده در حال تنظیم است و مطابق آنچه اعلام شده، این پرونده تا دو هفته آینده به دادگاه صالح ارسال خواهد شد.

ستایشی در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارات رئیس سازمان بازرسی درباره عدم احتکار خودرو و گزارش برخی رسانه‌ها در تایید احتکار و نگهداری خودرو؛ آیا برخوردی با رسانه‌های انتشار دهنده این اخبار انجام خواهد شد، گفت: قوه قضاییه ورود روشنگرانه و پیگیری مجدانه و بدون تعارف را غنیمت می‌داند و آن را مانع رسیدگی و بازرسی و نظارت دستگاه قضایی نمی‌داند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در کشور ما مستقل و آزاد هستند البته باید با رعایت جامع موازین شرعی، قانونی، اخلاقی و مصالح عمومی همراه باشند و توصیه همیشگی ما این است که مطالب رسانه‌ها برای پیشبرد امور و دسترسی به مزیت‌های اثرگذار رسانه روشن، دقیق، مستند و مستدل باشد.

ستایشی اظهار داشت: گزارش‌هایی مبنی بر نگهداری خودرو‌ها از طریق رسانه‌ها و سایر مبادی به دست ما رسید و سازمان بازرسی کل کشور و سازمان تعزیرات اقداماتی انجام داده‌اند و پرونده‌ای در حال بررسی، جمع‌بندی و تهیه گزارش نهایی است.

وی با اشاره به اظهارات روز گذشته رییس قوه قضاییه در نشست مسئولان عالی قضایی افزود: سازمان بازرسی کل کشور ماموریت ویژه دارد که نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع مردم برساند.

سخنگوی قوه قضاییه تاکید کرد: اطمینان داشته باشید در صورتی که تقصیر یا قصور کسی احراز شود وفق موازین شرعی و قانونی اطلاع‌رسانی خواهد شد و اگر مسأله‌ای هم نباشد، به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ستایشی افزود: قوه قضاییه مهمترین مسأله را امنیت روانی شهروندان می‌داند و تجمیع خودرو‌ها علاوه بر لطمه اقتصادی، در شمول صدمات روانی به مردم هم تلقی می‌شود.

آخرین وضعیت طرح الزام ثبت اسناد رسمی

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا بلاتکلیف ماندن طرح الزام ثبت اسناد رسمی و اعتبارزدایی از اسناد غیررسمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام دوباره مطرح شده است. نظر کارشناسی قوه قضاییه در این باره چیست و چه تعاملی با مجمع تشخیص مصلحت دارد، گفت: این طرح بلاتکلیف نمانده و قوه قضاییه ارتباط تنگاتنگی با مجمع تشخیص مصلحت نظام دارد و در عین حال قوه قضاییه در جلسات کارشناسی شرکت می‌کند و در مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور مستمر دارد.

وی تصریح کرد: نقل و انتقال عادی املاک غیرمنقول سبب بروز مشکلات متعدد از جمله عدم شناسایی مالکین و عدم اتمام طرح جامع حدنگار و کلاهبرداری‌هایی شده و افزایش پرونده‌های حوزه املاک را در پی دارد و در اقدام موثری که قوه قضاییه و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور دارند، طرح کاداستر در حدود اسناد مالکیت و ساماندهی مشاورین املاک تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و پس از بررسی در مجلس به تصویب رسید، ولی به لحاظ عدم تایید نظر شورای نگهبان موضوع به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شد.

ستایشی اظهار داشت: تاکنون ۲۵ جلسه کارشناسی در دبیرخانه کمیسیون حقوقی مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده است. جلسات اصلی کمیسیون با حضور اعضای اصلی در حال برگزاری است تا تبصره ۶ ماده ۱۰ طرح مورد بررسی قرار گیرد؛ بنابراین طرح در کمیسیون بلاتکلیف نمانده و نظر به نهایی شدن آن است.

وی تاکید کرد: نظر قوه قضاییه شفاف و روشن اعلام شده است بنابراین مدعی اصلی موضوع هستیم و هرچه مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کند، فصل الخطاب است.

وجوه سرویس مدارس تپسی به خانواده‌های منصرف از دریافت خدمات مسترد می‌شود

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اقدام شرکت تپسی در سرویس مدارس گفت: مدیرعامل شرکت پیشگامان فناوری آرامیس دوشنبه ۱۷ مهر به دادسرای عمومی و انقلاب تهران دعوت شده است و در جلسه‌ای با دادستان تهران مقرر شده است وجه پرداختی والدینی که درخواست انصراف از خدمات داشتند، مسترد شود.

وی ادامه داد: برای ارائه خدمات مطابق برآورد‌ها به یکهزار تاکسی مناسب نیاز است و مقرر شده است از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران این مهم انجام شود و این اقدام کار ساده‌ای نیست و باید نتیجه اقدامات به دادستانی تهران اعلام شود.

برخورد قوه قضاییه با اراذل و اوباش

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره برخورد با اراذل و اوباش و اینکه مجدد برخی از این افراد در دستگیری‌ها هستند و اخیرا هم تصاویر هانی کرده در دستگیری اراذل و اوباش دیده شده است، گفت: عنوان اراذل و اوباش مجرمانه نیست. اقدام فراجا در دستگیری اراذل و اوباش، برخورد با مجرمان خشن است و با دستور مقامات ذی ربط آماده و محیای صدور دستورات قانونی لازم هستند.

وی ادامه داد: تاکید جدی قوه قضاییه این است که برخورد بدون مسامحه با مخلان نظم و امنیت عمومی صورت گیرد و قاطعیت در برخورد برای کسانی که مزاحم نوامیس مردم هستند، ساری و جاری باشد.

ستایشی افزود: قوه قضاییه اطمینان می‌دهد بدون مسامحه و با قاطعیت پرونده‌های این دسته از مجرمان را رسیدگی کند و برخورد قانونی و عبرت آموز داشته باشد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اجازه نمی‌دهیم محیط امن جامعه توسط این افراد ناامن شود و در این راستا، همکاری خوبی میان ضابطان خاص و عام و دستگاه قضایی وجود دارد.

لایحه صیانت از حقوق عامه در دست تهیه است

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره ترک فعل‌های برخی مسئولان گفت: برای ترک فعل برخی مدیران، جرم انگاری شده و قوه قضاییه در حال تدوین لایحه‌ای برای صیانت از حقوق عامه است.

ستایشی ابراز امیدواری کرد، پس از تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، امور مربوط به این مهم انجام می‌شود که البته ریاست قوه قضاییه دستورالعمل ترک فعل مدیران را پیش از این ابلاغ کرده است.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->